Oto Boya Uygulama

Oto Boya Uygulama

Astar

Astar uygulanacak ilk kattır. Amacı, bir perdahlama ve koruyucu olarak hareket etmek ve boyanın gövdeye daha rahat tutunmasını sağlamaktır.

Kaporta üzerindeki işaretleri ve yüzey kusurlarının kapatılmasını sağlar.
Astar; korozyon, ısı farklılıkları, darbelere, taş, UV-ışığına karşı koruyucudur.
Boyanın uygulanmasında kolaylık sağlar.


Ana Kat

Ana kat astar kattan sonra uygulanır. Bu kat, renk ve etkileri görsel özelliklerini içeren ve genellikle boya olarak anılacaktır biridir. Otomotiv uygulamalarında kullanılan temel boya, genel olarak üç kategoride, opak, metalik ve sedefli renk olarak ayrılmıştır.

Opak renkler ışıltı verecek herhangi bir katkı maddesi olamayn boyalardır. Bu uygulanması en kolay boya türüdür.

Metalik boyalar, parlak  ve kumlu bir etki oluşturmak için alüminyum tozu içeren boyalardır. Bu boyanın uygulanması daha zordur. Metalik ve sedefli boyalara genellikle “benekli” denir. Aydınlık ve karanlık noktalar olmadan tutarlı bir seyir için eşit uygulanması gereklidir.

Sedef Boyalar genellikle “inci” olarak adlandırılan özel bir yanar-döner pigmentler içerir. Sedef pigmentleri renk derinliğini oluşturmak için renkli bir ışıltı kazandırır. Sedef boyalar iki katlı (inci temel rengi + cila) veya  3 katlı (astar + sedefli orta kat + vernik) olabilir.

 

Vernik

Genellikle renkli bir astar tabakasının üstüne uygulanır ve vernik ile nihai bir parlaklık, saydamlık kazandırır. Bu nedenle vernik, UV ışığına dayanacak yeterli aşınma ve kimyasal olarak dayanıklı olmalıdır.
 

İlgili Resimler

Öne Çıkarılanlar

Astar

Araçların kaporta bölümleri en fazla zarar gören ve darbe alan ala

Çeşitli türlerdeki ürün ve hizmetin üretimini ve dağıtımını i